tirsdag den 26. februar 2013

Chili 2013

For noget tid siden gik jeg igang med at så det første chilifrø. Jeg startede lidt tidligere i år, da jeg har købt et vækstlys, hvor der kan stå et par planter under.
Herunder kan du se den kasse jeg har lavet til formålet. Et termometer bruges for at sikre en optimal temperatur, siderne er beklædt med stanniol for at udnytte så meget af lyset som muligt. På ydersiden er kassen malet sort for at absorbere varme.



Efter knap en uge kiggede den første spire op. I år har jeg hovedsageligt brug jiffyer til at så i, men jeg må indrømme at jeg er lidt bekymret for om alle planter lykkes i første omgang, da jeg måske har været lidt for ivrig og derfor har holdt dem lidt for fugtige. Jeg er dog stærk opsat på at få mindst en plante ud af hver sort.

Her er en liste over de sorter jeg har valgt at prøve i år:

  • Aji Benito
  • Aribibi Gusano
  • Black Knight
  • Cheiro do Norte
  • Cherry Bomb
  • Golden Nugget
  • Jalapeño
  • Jellybean
  • Purple Jalapeño
  • Peruvian Purple
  • Tears of Fire




Ingen kommentarer:

Send en kommentar