tirsdag den 21. februar 2012

Chiliplanter i vindueskarmen

"Jeg skal da dyrke chili, så jeg kan lave min svigermors chilipasta!"...
Ja, det er så min nyeste idé. Chili i supermarkederne er for dyre og smager ikke så godt som hjemmedyrkede. Og chili er besværlig at klargøre for madlavning, specielt, når man som mig holder af at klø sig i øjnene. Løsningen på dette problem har indtil videre være at bruge min svigermors hjemmelavede chilipasta. MEN nu er der næsten ikke mere tilbage. Hvad gør man så? Man dyrker da sine egne chili. Det burde egentlig ikke være så svært igen. Hvis jeg havde en have eller drivhus så skulle det nemt kunne klares, men jeg bor på anden sal og har kun en meget lille altan.
Da jeg fandt ud af, at chili kan gro i potter i vindueskarmen var min lykke gjort for nu og jeg bestilte straks chilifrø over nettet. To forskellige sorter. Så snart kan mit nye eksperiment gå igang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar