tirsdag den 20. marts 2012

Chilierne krøller sammen

 
Nej nej nej, den er da ved at være helt gal! Det gik så godt i starten, mange spirer, som voksede hurtigt. Så begyndte nogle at dø, fair nok, tænkte jeg, det kan jeg leve med, da der var et godt udbytte i starten. Jeg troede at der kun ville være en omgang af død og ødelæggelse, men nu er den næste ved at gå igang. Billedet viser en af potterne med twilight, og det er ganske tydeligt at nogle af bladene er ved at krølle sammen. Og det er ikke godt, har jeg fundet ud af. Sådan startede det nemlig sidste gang. Hvis alle der krøller nu kommer til at dø, står jeg tilbage med kun en black pearl og en håndfuld af hver twilight og szechuan, ingen starfish, en praire fire og muligvis ingen lemon drop.
Det er lige før jeg overvejer at så nogle flere frø, selvom det er lidt sent for det. På den anden side, hvis de der ikke krøller holder sig i live, vil jeg stadig stå med 10-15 planter, hvilket slet ikke er så dårligt for en vindueskarm. Måske er det på tide at erkende at ikke alle spirer bliver til planter.

2 kommentarer:

  1. måske for meget vand


    Hilsen Allan

    SvarSlet
  2. Jeg har prøvet at vande mindre og mere, det er svært at finde ud af hvad der gør det :)

    SvarSlet