tirsdag den 17. april 2012

Chiliblomster og rødbeder

Så er der sket lidt og derfor er det naturligvis tid til en lille update. Desværre er det ikke til at tage billeder af (endnu), men der sker store fremskidt på chili-fronten. Szechuan har lavet ganske små blomsterknopper i det øverste skud. Jeg kan love dig for, at der gik mange timer før jeg fik armene ned igen, efter at jeg havde opdaget det. Det er med blandende følelser, at jeg tænker på, at de første blomster skal tages af. På den ene side er det trist ikke at kunne få et hurtigt resultat, men jeg ved, at det er det rigtige at gøre. Resultatet bliver meget bedre og det er rart at være kommet til det punkt i processen hvor man skal til at tænke på produktet.
Desværre er der også sket dødsfald bland de nye spirer mens jeg har været væk i weekenden og de små har være alene. Solen har simpelthen være for hård mod dem. Da jeg kom hjem så alle planterne triste ud, indtil de blev taget ud af solen, fik vand og der blev luftet ud.
De tre tomatplanter jeg har købt har det ganske godt. Jeg troede at en af dem ville dø, da den havde fået nogle skader under transporten hjem, men den er kommet sig.
Og her til slut vil jeg fortælle om mit eksperiment med at gro rødbeder i en altankasse (ja du hørte rigtigt). De såede frø er nemlig spirret og står nu ved siden af salaten i vinduet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar