tirsdag den 28. februar 2012

Et stykke land

Jeg er så heldig at mine svigerforældre har en gård med jord til. De har forskellige dyr og køkkenhave og det lader til at jeg må få min egen plads i køkkenhaven. Det er jo super dejligt, når man ikke selv har meget plads at gøre med. Desværre bor de en times kørsel væk, så det bliver ikke så tit jeg kan komme derud. Men det åbner en masse muligheder. Jeg kan gro lige det jeg har lyst til, mod at give min svigermor nogle frø fra de chilier jeg dyrker hjemme.
Jeg tænker på hvad jeg skal dyrke ude ved dem. Det skal helst kunne passe sig selv bare nogenlunde og ikke være for besværligt. Og nu er det jo ikke et drivhus jeg flytter ind i. Indtil videre kunne det være rart at dyrke tomater, ærter, hvidkål og agurker, men jeg ved ikke noget om det endnu, så der skal laves noget research. Der er så  mange muligheder, at det er til at blive svimmel over. Hvis du har nogle forslag, så skriv endelig!

1 kommentar:

  1. jeg vil helt klart sige: venus fluefanger (dioanea) jeg har selv lige fået en idag. (de er super nice :))
    fakta du bør vide:
    de skal stå i en skål med vand (i potten)det må IKKE være vand fra hanen da de ikke tåler kalk så det skal helst være regnvand.
    den skal helst ha, sol 12 timer i døgnet
    den må ikke stå i bagende varme!
    hvis de bliver passet godt kan de leve i 30 år
    du må ikke stikke fingeren i dem for mamge gange så bliver de slidt op!
    de kan kun spise insekter 1-3 gange så bliver de slidt op.
    om vinteren skal de ha, 5-12 grader (og lys!)
    (normalt nogen gange) vokser der om vinteren en blomst op der bliver 10-30 cm høj den lever normalt kun 3 dage.
    fin dud af mere ved at søge på: venus fluefanger. på google
    nyd din venus fluefanger :)
    OG PAS GODT PÅ DEN!!!!!

    SvarSlet