torsdag den 22. marts 2012

Hjælpen er kommet og mere er på vej!

Nu kan jeg måske redde mine chilier. Jeg modtog for kort tid siden en pakke fra barney.dk, der indholdt en lille flaske superthrive. Det er nu blandet i vandet i vandforstøveren. Forhåbentlig kommer det til at styrke de, der er tilbage og holde dem i live.
I går så det pludselig meget sort ud for mine chilier og jeg gik i panik. Jeg skrev inde på chilifan.dk om jeg kunne nå at så nogle flere chili, da vindueskarmen så lidt trist ud. Der kom hurtigt svar og jeg bestilte nogle frø fra små og specielle chilisorter (også inde fra barney.dk). Jeg bestilte Purple Tiger, Flourescent Purple, Marbles og Royal Black. Jeg er sikker på at pakken kommer snart, den anden kom i hvert fald super hurtigt.

2 kommentarer:

  1. Hej Nina

    Du må aldrig bruge gødning til chiliplanter så længe de spirer da det "brænder" planterne af.

    Gødning må først tilsættes stille og roligt 3-4 uger efter de er pottet om.

    Giv hellere de små spire en masse sollys og sørg for at jorden er fugtig hele tiden.

    PS: Check din fysiske postkasse idag.

    SvarSlet
  2. Der var det da ved at gå galt igen, tak for din hjælp :)

    SvarSlet