onsdag den 6. juni 2012

Den mest produktive og ompotning

Dette billede er af min mest produktive szechuan. Den bærer 5 frugter, alle på størrelse med dem på billedet, som er cirka 7 centimeter.

Alle mine szechuan pottede jeg om forleden, da de har nået deres maksimum i 1 liters potterne på 3-5 frugter. De smider simpelthen alt andet, både solskadede blade og blomster bestøvede som ubestøvede.

Da jeg fik dem ud af potterne kunne jeg også se, at de havde været helt fyldt op af rodnettet, så det var på tide at give dem noget mere plads. De står nu i 3 liters potter, hvilket passer meget bedre til deres størrelse. Jeg kan slet ikke forstå, at de stakkels planter har kunne være i mindre.












På billedet står mine fire szecuan i de nye 3 liters potter og ser tilfredse ud. Den lille potte ovenpå har den størrelse de stod i før.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar