mandag den 4. juni 2012

Strikket tæppe

Jeg har erfaret, at det ikke kan betale sig at bruge væven, med mindre at det færdige produkt har en vis størrelse, da der er meget spild. Derfor fandt jeg mine strikkepinde frem fra kælderen, så jeg også kan lave mindre projekter, som ikke er så krævende. Det var dog noget tid siden jeg havde strikket sidst og der skulle noget træning til samt et overskueligt projekt man kunne gå til og fra. Jeg lagde derfor ud med at lave firkanter.

Kvadraterne, som jeg strikker af Soon Hjertegarn på pindstørrelse 6, skal tilsidst samles til et lækkert tæppe, som kan bruges til vinter. En nøgle garn bliver til tre kvadrater og en rest, så det er ikke det billigste tæppe, men jeg havde allerede nogle nøgler Soon, så jeg valgte at bruge det. Det er noget lækkert garn, der er dejligt blødt og kan vaskes uden, at der skal tages de store hensyn.

Farverne jeg bruger er: 9660, 7338 og 7060

Ingen kommentarer:

Send en kommentar