fredag den 29. juni 2012

Ærter, agurker og solsikker


Her er mine små ærteplanter. Alle undtaget en har klaret sig indtil videre og nogle er ved at være så store at de er klar til at blive plantet ud. Men de bliver lige nødt til at vente til jeg er flyttet.





Alle agurkerne er også kommet op, en er dog ikke så stor og er lidt bagud, men resten ser rigtig fine ud. Hver gang jeg nye frø bliver jeg altid overrasket, når jeg ser den store forskel der er på kimbladene og de "rigtige" blade. Specielt agurkerne synes jeg har meget flotte blade.


Kun to solsikkekerner er blevet til planter. Tre spirede, men den ene var for langsom og gik til. De de vokser dog hurtigt og det skal de også for at nå deres optimale 3 meter. Man kan allerede se at de første sæt blade er meget store i forhold kimbladene og de er meget plyssede.

Den ene plante vokser meget hurtigere og jeg opdagede noget meget mærkeligt ved den. Dens stængel er sprækket fra jorden og op til kimbladene. Hvordan det er sket ved jeg ikke, måske har det være stærk sol eller for hurtig vækst. Heldigvis lader den til at klare sig fint på trods af skaden. Bladene er stadig spændstige, så den lider ikke af vandmangel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar