fredag den 1. juni 2012

Szechuan i vækst

Disse to billeder er taget med få dages mellemrum. Det er ikke et billede af den samme frugt, men billeder af dem, der var størst på pågældende tidspunkt. Planterne er szechuan og jeg tør godt at sige, at hvis man vil have en yderst produktiv chiliplante, så er netop szechuan et godt valg. Det er en plante, som har travlt.
Jeg regner med at skulle ompotte chilierne snart, selvom det er stressende for dem. Potterne jeg har nu er meget små og derfor smider planterne nogle af de mindste chili, da de ikke kan bære mere. Szechuan, som er min største sort, står i 1-liters potter, hvilket er næsten ingenting i forhold til hvor store frugterne bliver.
Det gode ved at have planterne i små potter er, at de ikke kan blive deres fulde størelse (hvis de bliver store) og dermed passer de i min vindueskarm, men de skal også kunne trives.
Jeg regner med at købe 3-liters potter til mine  szechuan og 2-liters til twilight. Praire fire, black pearl og purple tiger er ikke så store og har de sikkert fint i 1-liters potter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar