tirsdag den 18. september 2012

Zombie Update

Perfekt kamufleret Zombie ligger i solen på et tæppe og sover.

Forleden mistede Zombie sin første mælketand og hendes ører er begyndt at danne en mere fast brusk. Hun er utrolig klog og lærer derfor enormt hurtigt, specielt når jeg jo er hjemme hele dagen sammen med hende og kan træne.
Her er en liste over de komandoer hun kan:
  • sit
  • dæk
  • kom
  • bliv (bliv i rum / hvor du er)
  • stop (stå stille)
  • nej
  • det er min
  • værsågod
  • drej rund
  • op (hop op på / ad ting)
  • ned
  • gø 1 (gø normalt)
  • gø 2 (gø lav / klynk)
  • plads (går bag om mig og sætter sig på min højre side)
  • pote
  • hent
  • søge
  • ud / ind (gå ind i bestemt rum)
Der er muligvis nogle jeg har glemt, men jeg synes selv, at det er ret godt klaret af en hvalp på snart 4 måneder. Hvis jeg vil, kan jeg lære hende en ny komando om dagen. Der skal ikke gentages mange gange før den falder på plads. Desværre er hun også utrolig drilsk og det sammen med hendes høje energiniveau, kan være noget af en udfordring, så tro ikke at hun er nem at have med at gøre.
Derudover er hun vildt glad for mennesker og er næsten slet ikke til at styre hvis der er andre i nærheden, så de færreste ved at hun rent faktisk godt kan høre efter!
Heldigvis sover hun stadig en del om dagen også, og det har jeg brug for, da jeg stadig skal ud med hende et par gange i løbet af natten og ikke for lov til at sove senere end til klokken 7. Det tog hende ca. 14 dage at blive renlig, så hun kan sagtens signalere til mig når hun skal ud. Dog gør hun på samme måde, hvis hun keder sig fx klokken 5 om morgenen eller midt i en kop kaffe.

2 kommentarer:

  1. Det lyder til at i er kommet langt! Kender godt det der med at hun kun lystrer når man er alene, det gjorde Liva også i starten, men det hjalp da jeg startede til hundetræning, hvor det kun er en fordel hun kan tingene, så man ved hun kan det og bare kan koncentrere sig om at få hendes kontakt.
    Ved ikke om du har lært hende det, men jeg har lært Liva at spille død, ved at jeg peger på hende med pege- og langefinger og råber "Bang!", så vælter hun om på ryggen med alle 4 stænger i vejret, den er ret underholdende :)

    Hilsen Didde

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved faktisk ikke om der er noget hvalpetræning i nærheden, det må jeg lige se efter, hendes koncentration er ikke så stor, men er blevet bedre med tiden.
      At spille død bliver jeg nødt til at lære hende, det ville være så sjovt! :)

      Slet