lørdag den 27. oktober 2012

Efterårsret: Gulerodssuppe

Supper hører den kolde tid til og denne er en af de lækre cremede slags.


Opskrift

Ingredienser:
4 gulerødder (kan tilpasses)
1 løg
100 g neutral flødeost
1 liter grøntsagsbouillon
smør

Fremgangsmåde:
Snit løget fint og steg dem klare i smør. Tilsæt revet gulerod, bouillon og ost. brug noget tid på at opløse osten og lad retten koge i 20 min. Smag til med salt og peber.

Hvis man vil have en mere rustik og mættende udgave kan man tilsætte røde linser og bulgur.

2 kommentarer:

  1. Den må jeg få afprøvet.
    Spændende blog by the way!
    Jeg er også begyndt at strikke i år, det er jo super hyggeligt.
    Kig gerne forbi min blog:
    www.migogminmad.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Tak fordi du kiggede forbi :) Det er nemlig rigtig hyggeligt og afslappende af strikke. Det er en fin blog du har, jeg vil kigge forbi nu og da :)

    SvarSlet