torsdag den 25. oktober 2012

Strikket mobiltaske

Jeg har en stor smartphone som jeg holder meget af, men den er umulig at få ned i lommen på nogle af mine bukser. Løsningen på det blev at jeg har strikket en lille taske hvor den kan være i, så jeg kan bruge alle mine par bukser igen.
Som ny i strikkeverdenen synes jeg, at er det svært at finde små nemme projekter, der er overskuelige, hvilket irriterer mig, for jeg har stor lyst til at strikke!

Her er et prøvestykke jeg lavede før jeg gik igang. Det er første gang jeg har lavet dette mønster, så det skulle lige indøves og så gav det en god ide om hvor mange masker jeg skulle slå op. Hvad denne type strik hedder på dansk aner jeg ikke, da de videoer jeg bruger til at lære at strikke med er på engelsk. 
Videoen kan du se her:





Her er stoffet strikket færdig og syet sammen til en pose. Jeg flettede en snor til at sy på, så den kan bæres om halsen.


Det færdige resultat blev efter min mening meget godt. Denne form for strik er meget elastisk, så posen kan godt virke lidt stor til mobilen, men da garnet er 20 % uld, skal der være lidt at give af, når den skal vaskes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar