torsdag den 15. november 2012

Propaganda

Denne blog vil fremover indeholde Vegetar-propaganda.

Jeg har valgt se virkeligheden i øjnene og det har gjort, at jeg ikke længere spiser kød. Og jeg hverken savner det eller har brug for det. Jeg har ikke mange penge at gøre med og har aldrig haft det, derfor har jeg kun haft råd til det billigste kød. Jeg prøvede at bilde mig selv ind, at de dyr jeg spiste havde haft det godt nok, men har altid vidst at det ikke var sandt.
Derfor bestemte jeg mig for, at hvis jeg kunne spise kød hver dag, så skulle jeg også kunne holde til at se videoer om hvordan disse dyr har haft det og hvordan de er endt på min tallerken. Jeg kunne sagtens holde til de i starten, for jeg har været aktiv i dyreværnsorganisationer i mange år og har set mange af den slags.
Men efterhånden som min hverdag bestod af flere og flere kødløse dage og jeg blev ved med at udskyde dage med kød, gik der noget op for mig:

Jeg er VEGETAR

Den industri og lovgivning jeg indædt har kæmpet imod, har jeg på samme tid støttet og bevaret via mit forbrug. Men nu er jeg et skridt nærmere at blive en sand dyreven, miljøforkæmper og få et sundere liv.

Det første tegn på at det er det rigtige man gør er, at ens hjerte føles let. Det kaldes god samvittighed.

-Nina Ø. Thøgersen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar